پاک اسکرین

خرید انواع قهوه ترک, فرانسه و اسپرسوی برندهای برتر قهوه ایران و جهان قهوه اسپرسو فول کافئین و کافئین بالا

پاک اسکرین

۳ بازديد

معرفی پاک اسکرین و کارایی آن

معمولا باریستاها و افرادی که با قهوه سروکار دارند و به طور کلی تمامی طرفداران نوشیدنی قهوه همیشه به دنبال روش‌های جدیدی برای بهبود طعم و مزه قهوه هستند. ابزارآلات و تجهیزات مختلفی برای ارتقا کیفیت قهوه وجود دارد که پاک اسکرین یکی از آن‌ها است. با استفاده از پاک اسکرین‌ می‌توان یک قهوه اسپرسو بی‌نظیر تهیه نمود. این ابزار دارای مدل‌های مختلفی است و‌ می‌تواند تاثیر بسزایی بر طعم قهوه داشته باشد، از این رو بسیار پرفروش است. اگر‌ می‌خواهید در مورد پاک اسکرین قهوه و کارایی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پاک اسکرین چیست؟

پاک اسکرین یکی از اکسسوری‌ها و تجهیزات قهوه اسپرسو است که با بهبود توزیع آب زمان تهیه یک شات اسپرسو، استخراج یکنواختی را فراهم‌ می‌کند. این وسیله در واقع با قرارگیری میان قهوه و آب موجب توزیع یکنواخت آب روی قهوه و عصاره گیری قوی‌تر می‌گردد. پاک اسکرین منافذ بسیار ریزی دارد که موجب پخش یکنواخت آب در میان قهوه شده و از برگشت آب و قهوه به داخل دستگاه جلوگیری‌ می‌کند. جنس پاک اسکرین‌ها به گونه‌ای است که مقاومت بالایی در برابر تماس با آب و دمای بالا و همچنین زنگ زدگی دارند.

تاریخچه پاک اسکرین

روش صفحه کاغذی تحت عنوان پاک اسکرین برای نخستین بار توسط اسکات رائو ابداع گردید و آن را ساندویچ فیلتر نامید. در روش ساندویچ فیلتر از یک فیلتر کاغذی در بالای پیک و یکی در زیر پیک استفاده‌ می‌کنند. این فرآیند گام بزرگی در تکمیل اسپرسو بود، او پس از تولید صفحه نمایش‌های کاغذی، صفحه‌های فلزی را تولید و جایگزین مدل کاغذی نمود.

پاک اسکرین چه تاثیری روی قهوه دارد؟

این وسیله یکی از بهترین تجهیزات کافه محسوب‌ می‌شود و کافه داران با استفاده از آن و تهیه یک قهوه با کیفیت‌ می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. دستگاه اسپرسوساز آب داغ را با فشار از قهوه عبور‌ می‌دهد و از پودر قهوه عصاره گیری‌ می‌کند. در این روش آب کم مقاومت‌ترین مسیر را برای خروج از قهوه‌ می‌یابد و این اتفاق باعث‌ می‌شود که آب از تمامی سطوح قهوه به طور یکنواخت عبور نکند و کانالیزه شود. اما پاک اسکرین با قرارگیری بین آب و قهوه جریان عبور آب را یکنواخت‌ می‌کند و کیفیت قهوه خروجی و عطر و طعم آن را چند برابر افزایش‌ می‌دهد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.